Razmerje v teku: prisotnost slovenskega gledališča na festivalu BITEF in njun medsebojni vpliv
Katarina Pejović
Mednarodni gledališki festival BITEF v Beogradu je od svojih začetkov leta 1967 vzpostavil večplasten odnos s slovenskim gledališčem: bil je ena osrednjih platform za preverjanje njegove relevantnosti v mednarodnih okvirih, vir vpliva na posamezne slovenske gledališke ustvarjalce in poligon za vpliv slovenskih gledaliških poetik in estetik na druge gledališke sredine. Prispevek razišče dinamiko tega razmerja, s poudarkom na intenzivnih fazah in vrhuncih festivala, predvsem v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja. Hkrati to analitično potovanje v posebni luči osvetli skorajda pol stoletja slovenskega gledališča in različne tendence, ki so se pojavile v tem obdobju.
Katarina Pejović je dramaturginja, intermedijska umetnica, pisateljica, pedagoginja, aktivistka v kulturi in prevajalka. Njena umetniška dela in projekti so bili ustvarjeni oziroma predstavljeni v več kot 20 državah. Je koordinatorka številnih konferenc, platform, festivalov in drugih iniciativ ter avtorica razprav, ki so izšle v knjigah in zbornikih (v sedmih jezikih). V letih med 2001 in 2012 je v tandemu z Borisom Bakalom soustvarjala projekte umetniške platforme Shadow Casters; ti so bili prikazani v 27 državah in so bili nagrajeni z več mednarodnimi priznanji, med katerimi sta tudi dve posebni nagradi žirije na festivalu BITEF. Leta 2009 je prejela Desmond Tutu Fellowship Award.