Intrakulturno gledališče in uprizarjanje slovenske nacionalne identitete
Barbara Orel
Prispevek preučuje razmerja med politikami in estetikami uprizarjanja slovenske nacionalne identitete na slovesnostih, ki vsako leto (od ustanovitve države leta 1991) obeležujejo dan slovenske državnosti. Kulturno-umetniški program na vladnem odru obravnava kot intrakulturno gledališče, ki prikazuje kulturne tradicije posameznih regij in skupnosti v Sloveniji, da bi ponovno ovrednotilo vire lastne kulture in jo pozicioniralo v odnosu do zunanjih vplivov. Izkazovanje identitete nove države se je gibalo med dvema ekstremoma: odkrivanjem prezrtih nacionalnih naracij in artikuliranjem transnacionalne hibridne identitete. Študija pokaže, kako so na njene osupljivo različne podobe vplivali politični dejavniki (parlamentarne volitve, pridružitev Slovenije EU) na eni strani in avtorske težnje umetnikov na drugi strani.
Barbara Orel je izredna profesorica za dramaturgijo in študije scenskih umetnosti ter vodja raziskovalne skupine UL AGRFT. Osrednja področja njenih raziskav so eksperimentalne gledališke prakse, avantgardna gibanja in sodobne scenske umetnosti. Je avtorica znanstvene monografije Igra v igri in urednica več monografij (Scenske umetnosti in politike predstavljanja, Hibridni prostori umetnosti). Kot raziskovalka sodeluje z delovno skupino Theatrical Event (pri International Federation for Theatre Research). Bila je tudi selektorica festivalov Teden slovenske drame in Borštnikovo srečanje.