Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

Festival Borštnikovo srečanje — Arhiv 2010 - 2016

Repertoar Dramatičnega društva v prvem desetletju delovanja vplivi, tendence, učinki

Blaž Lukan

Delovanje Dramatičnega društva se ‒ če pustimo vnemar njegovo notranjo organiziranost in utemeljenost ‒ najočitneje manifestira skozi repertoar. Prispevek kritično pretrese 195 premier, ki jih je društvo izvedlo med letoma 1867 in 1876, in to s stališča izvora dramske predloge, žanra, motiva za izbor, ključnih avtorjev uprizoritve, ritma oz. gostote premier in ponovitev ipd. Obravnavo repertoarja določa kontekst, v katerem se odraža zmes različnih gledaliških in kulturnih vplivov, samo društvo pa se kaže kot presečišče sočasnih dogajanj v gledaliških centrih v njegovi bližini. Prispevek sledi predpostavki, da z ustanovitvijo Dramatičnega društva postane Ljubljana upoštevanja vredno gledališko prizorišče habsburške monarhije, čeprav repertoar tega dejstva še ne odraža; posebno pozornost pa posveti njegovim gledališko "pragmatičnim" potezam, ki ob ideoloških bistveno pripomorejo k transformaciji društva v gledališče.

 

Dr. Blaž Lukan je docent za dramaturgijo na UL AGRFT. Dela kot praktični dramaturg, piše gledališke kritike, spremne besede h knjižnim objavam dramskih in strokovnih besedil slovenskih in tujih avtorjev ter znanstvene razprave s področja dramatike in teorije scenskih umetnosti. Bil je umetniški vodja Gledališča Glej in SLG Celje. Napisal je več knjig, med njimi Gledališki pojmovnik za mlade (1996), Slovenska dramaturgija: dramaturgija kot gledališka praksa (2001), Performativne pisave: razprave o performansu in gledališču (2013), in (so)uredil knjigo Svobodne roke: antologija teoretske misli o slovenskem gledališču 1899‒1979 (2012).