Gledališka ponudba
Anneli Saro in Hedi-Liis Toome
Namen tega prispevka je opisati produkcijo in distribucijo na področju gledališča v mestih Aarhus (Danska), Debrecen (Madžarska), Groningen (Nizozemska), Maribor (Slovenija) in Tartu (Estonija) ter ugotoviti, ali razlike oziroma podobnosti med gledališkimi sistemi lahko povežemo z razlikami in podobnostmi med načini produkcije, distribucije (izvedb) in potrošnje (obiskov).
V navedenih petih mestih smo evidentirali vse javne gledališke dogodke v eni sezoni (2010/11) ter jih razdelili na sedem tipov gledališča: govorjeno gledališče, ples, glasbeno gledališče, kleinkunst, lutkovno gledališče in gledališče predmetov, cirque nouveau in šov ter plesno gledališče. V večini mest izrazito prevladuje govorjeno gledališče (ki mu pogosto konkurira glasbeno gledališče). Oblikujemo tudi razmišljanja o tem, kakšni so vplivi kulturne tradicije, strukture gledališkega sistema, političnih vidikov gledališkega sistema in ekonomije gledališke produkcije na produkcijo, distribucijo in potrošnjo na področju gledališča.
Anneli Saro je profesorica za gledališke raziskave na Univerzi v Tartuju (Estonija) in glavna urednica revije Nordic Theatre Studies. Je članica izvršnega odbora IFTR ter sklicateljica delovne skupine Gledališki dogodek (The Theatrical Event). Objavlja članke s področij raziskovanja občinstva, analize uprizoritev, estonske gledališke zgodovine in sistemov.
Hedi-Liis Toome je študentka doktorskega študija gledališkega raziskovanja na Inštitutu za raziskovanje kulture in upodobitvenih umetnosti Univerze v Tartuju (Estonija). Pri doktorskem študiju se posveča delovanju gledališča na primeru mesta Tartu. Od leta 2010 je članica raziskovalne skupine STEP.